dijous, 9 d’abril del 2009

Economia domèstica, volem un portàtil nou


A casa arribem a fi de més prou escanyats com per no poder donar-nos gaires luxes, estalviem una miqueta i quan volem comprar alguna cosa, fem com molts altres ciutadans, financem. Ara tinc al cap comprar-me un ordinador portàtil, ja que el que tinc, cada cop serveix més per a us familiar. Buscant una mica, he trobat el meu objectiu, un Toshiba normalet, no gaire car, amb les prestacions justes per a que em duri uns 3 o 4 anys sense que quedi gaire obsolet, negociem el preu i a l’hora de parlar del finançament, em parlen del “Plan Avanza”, pagui en tres anys sense interessos, m’ho torno a mirar i si, així és. Un crèdit de l’estat per a noves tecnologies de màxim 3000 €, sense avals, ni nòmines, ni comissions, només tenir l’ADSL o la intenció de posar-la a la teva llar. Fantàstic. Google em porta a la pagina de l’ICO i em baixo la informació, bla, bla, bla, tot correcte, tal com m’havien informat a la botiga, bla, bla, bla i m’avisen, que el banc intentarà no gestionar-me el crèdit, que provaran de cobrar-me alguna comissió i que possiblement em demanaran que hi domiciliï la nòmina. Em donen un email per denunciar-ho si això ocorregués. Sembla que aquest crèdit ja el donaven l’estiu del 2007 quan em vaig comprar el meu primer portàtil, llavors ningú em va avisar, i l’únic finançament que em van oferir va ser el d’una finaçera-usurera que m’ha fet pagar un interès proper al 20% i a sobre quan ja he acabat de pagar m’ofereixen tot el saldo restant per afegir-lo al meu compte corrent com si em fessin un favor, m’envien cartes, m’envien emails, sms, i fins hi tot una senyoreta molt dolça i simpàtica intenta provocar-me i es sorprèn quan m’hi nego, s’ofèn i m’engega a dida. Preguntes: Per què no es fa promoció de les ajudes de l’estat? Per què les botigues si cobren igual no expliquen la possibilitat d’aquest “Plan”? Per què l’Estat permet que aquests pseudo-bancs et financin amb interessos abusius? I l’última, per què els bancs posen traves a gestionar aquests tipus d’ajudes? Resposta: “Poderoso es Don Dinero”.